Legfontosabb a kontent, de nagyon sok múlik az időzítésen is!

A munkánk során egyre többször felmerül kérdésként, hogy mikor érdemes posztolni a Facebookra és az Instagramra. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a felhasználók számára a legfontosabb az értékes tartalom, a megfelelő időzítés pedig segít eljuttatni minél több emberhez!

Vegyük úgy, hogy elkészült az ütős poszt, már csak meg kell osztani! 🙂

Facebookon és Instagramon való közzététel legjobb idejének meghatározása nagymértékben elősegítheti vállalkozás kiemelkedését és a közönség nagyobb számának elérését – még akkor is, ha a Facebook organikus elérése folyamatosan csökken. Az időzítésre egyébként nincsen konkrét jó válasz, hiszen minden esetben a követőink aktivitásától függ, hogy ők mikor és milyen tartalmakkal lépnek interakcióba. 

Rengeteg tanulmányi adat szerint délután 1-4 között érdemes posztolni, hiszen akkor a legaktívabbak a felhasználók, valamint az esti órákban és vasárnap!

De mi történik, ha egyszere többen posztolunk ugyan abban az időben?

Amikor közzéteszünk egy bejegyzést a Facebookon/Instagramon lényegében legalább 1500 másik bejegyzés ellen is versenyzünk a hírfolyamban elfoglalt helyért. Innen is lehet látni, hogy az időzítés csak egy számos tényező azok közül, amelyek meghatározzák, hogy melyik tartalom jelenik meg. Ezt szem előtt tartva az is lehetséges, hogy a közzététel legjobb ideje a legrosszabb is lehet.

Tegyük fel, hogy egy tanulmány megállapította azt, hogy a közzététel legjobb ideje pénteken este 6 óra. Ennek következtében minden márka megpróbálta a tartalmait a közönséghez eljuttatni ebben az időpontban, így valószínű, hogy a bejegyzések közül nagyon keveset látnának felhasználok az ilyen nagy verseny miatt.

Mi két stratégiai szempont alapján szoktuk időzíteni a posztokat:

1. Amikor az adatok azt mondják:

Ha a marketingről és a digitális stratégiáról van szó, a legjobb adatok mindig a sajátjaid! Szerencsére a Facebook és az Instagram rengeteg adatot kínál minden oldaltulajdonos és adminisztrátor számára. A saját közönségnek és a tartalom teljesítményének átfogó megértése nagyobb sikert hoz, mint a különböző iparágak és márkák sokoldalú oldalain végzett tanulmányokból származó általános meglátások!

2. Amikor releváns:

Ez egy kicsit kevésbé tudományos, de néhány tartalom azonban a legjobban az adott pillanatban vagy abban az időben működik a legjobban. Nagyszerű példa erre az a tartalom, amelyet sok sportcsapat megoszt a Facebookon, hogy tájékoztassa a rajongókat az eredményekről vagy a legfrissebb hírekről. Ez a te vállalkozásodra is igaz lehet! Egyes tartalomrészek akkor teljesítenek a legjobban, ha relevánsak. Például az új termék elindításával kapcsolatos tartalmak megosztásának legjobb ideje közvetlenül a bejelentést követi vagy ha volt egy hirdetésed egy helyi TV csatornán, a legjobb, ha a közösségi tartalmat körülbelül ugyanabban az időben hozod létre és osztod meg, amikor azt éppen játszák.

A közzététel legjobb időpontjának ismerete tudjuk, hogy van akinek kihívást jelenthet, de nyugi, mi szívesen segítünk! 🙂

Használd te is az Insights szolgáltatást a Facebookon való közzététel legjobb idejének megtalálásához!

Az oldalstatisztika megtekintéséhez kattints az Elemzések elemre az oldal bal szélén:

Az Insights irányítópulton belül válasszd a Bejegyzések lehetőséget a bal oldali oszlopmenüben. Ezzel részletesen lebonthatod azokat a napokat és időket, amikor a felhasználóid a legaktívabbak a Facebookon:

Ez a diagram a hét átlagidejét mutatja. Az egérmutatót minden egyes nap fölött áttekintve láthatod, hogy az adott nap hogyan néz ki az átlaghoz képest.

Amennyiben Instagramon üzleti fiókkal vagyunk jelen, ezek az adatok elérhetők ott is és az Instagram Insights felülete is rengeteg hasznos adattal tud szolgálni ahhoz, hogy a legnagyobb organikus elérést érjenek el bejegyzéseink.

Javasoljuk, hogy próbáld ki az órák közötti időbeli eltérést, hogy lásd, mi működik, és van -e egyáltalán „legjobb idő” számodra. ☺️