Sokan már évek óta temetik az e-mail marketinget, azonban manapság nem találhatunk már egy olyan profi céget, akinek nincs komoly listája és e-mail marketing tevékenysége. Az emberek azt gondolják, hogy a hírlevelek ideje már lejárt, azonban nem csak hatékony, de olcsó és egyszerű marketingeszköz is!

#1 Hogy kezdjük?
Első és legfontosabb a feliratkozók gyűjtése, hogy legyen kinek küldeni a hírleveleket. 😊 Egy olyan címlistára van szükségünk, akik valóban fel is iratkoznak, érdeklődnek a vállalkozásunk, termékeink, szolgáltatásaink iránt. A vásárolt címlista nem megoldás, hiszen itt az a fontos, hogy valódi vásárlókat szerezzünk, emellett a GDPR szabályai sem teszik ezt lehetővé!

#2 Így építsünk listát
Ahhoz, hogy egy komolyabb adatbázist tudjunk gyűjteni, lehetőséget kell adnunk arra, hogy az emberek fel tudjanak iratkozni a hírleveleinkre. A címlista bővítése során fontos lépés a megfelelő call to action (CTA) gomb elhelyezése a weboldalon, aminek mindig jól látható, figyelemfelkeltő helyen kell lennie.

Azonban manapság ez már nem elég, hiszen ahhoz, hogy az emberek feliratkozzanak a hírleveleinkre, ösztönzésre van szükség: ők megadják nekünk az e-mail címüket, cserébe mi 10%-os kupont, ingyenes letölthető tartalmakat vagy ingyenes szállítást adunk. Ehhez mi egy pop-up rendszert is használunk, amely felugró ablakokkal ösztönzi a látogatókat a feliratkozásra.

#3 Felugró pop-up

#4 Egyszerű kampánytervezés
A hírlevelek kiküldéséhez mi egy ingyenes rendszert használunk. Azon belül készítjük el és küldjük ki őket, természetesen mindegyiket az adott cég stílusára szabva. Fontos, hogy legyen benne rendszeresség, hiszen ha össze-vissza küldözgetjük ki őket, azzal nehezen tudunk márkatudatosságot építeni. Akciókat, új termékek megjelenését, eseményeket és még rengeteg mindent tudunk közölni a feliratkozóinkkal, emellett segíthetünk meggyőzni őket, hogy a Te márkádat válasszák más alternatíva helyett!

#5 Amikre figyelünk a hírlevelek kiküldése során

  • a tárgy mezőnek figyelemfelkeltőnek kell lennie, kíváncsiságot kell ébresztenie az olvasóban
  • a kinézet összhangban legyen a cég arculatával
  • hivatkozzunk a weboldalra
  • lényegretörő tartalom

 #6 Miután kiküldtük

Miután kiküldtük a hírlevelet, mindig szánunk időt a visszajelzésekre is. Megnézzük hányan nyitották meg, hányan kattintottak át a weboldalra, majd ebből levonjuk a következtetéseket, hogy a következő hírleveles kampányunk még sikeresebb legyen!